— Nimród a sárkányok fejedelme —

Jospehus Flavius így foglalja össze Nimród munkásságát:
Ez
a Nimród szította fel őket az Isten gyalázására és megvetésére. Ő Noé
fiának, Khámnak az unokája volt, egy nagy erejű, merész ember. Meggyőzte
őket afelől, hogy ne Istennek tulajdonítsák, s ne általa várják a
boldogságot, hanem higgyenek abban, hogy a saját bátorságuk által
nyernek boldogulást. Fokozatosan addig változtatta a kormányzati
módszert, amíg az zsarnoksággá vált, mert nem látott más módot arra,
hogy elfordítsa az embereket az Isten félelmétől és azok teljesen az ő
hatalmától függjenek. - (Antquitates 1.113-14)
Még azt is kijelentette, hogy bosszút áll Istenen, ha [Isten] újra a világ vízbefojtását tervezné; mert olyan magas tornyot épít, amelyet a vizek nem lennének képesek elfedni, és bosszút áll Istenen önmagáért, amiért elpusztította az őseit. (Ant. I: iv: 2)
A Szalamiszi Epiphanus Panarion című munkájában így ír:
Epiphanus Panrarion-ja 1:3,3 Ekkor terjedt el a földön minden áthágás, mert Nimródtól származtak a hamis tanítások, az asztrológia és mágia - amit egyesek zoroaszterizmusnak neveznek. Valójában azonban ez Nimródnak, az óriásnak az ideje volt, Zoroaszter egy messze más korban élt.
Az i.sz. 4. századi szír teológus, Ephraem az 1Mózes 10:9-hez fűzött kommentárjában Nimródot az Isten akaratának kivitelezőjeként tekintette, amikor így fogalmazott: "Nimród erős óriás volt
az Úr előtt, mert Isten akaratának megfelelően háborúzott a népek
ellen, a célból, hogy szétterjessze őket az Isten által nekik szánt
területekre. Így amikor valaki áldást mond egy királyra, vagy vezérre a
következő szavakkal teszi: 'Légy olyan, mint Nimród, az erős óriás az Úr előtt, aki győzedelmes az Úr háborúiban.'"
A szintén szír származású Isho'dad (Hedatha püspöke i.sz. 9.sz) ugyan ennek a versnek a kommentárjaként így ír: "'A légy olyan, mint Nimród, a bátor vadász az Úr előtt' mondást a korábbi időkben gyakran használták a hadvezérek üdvözléseként." Ishodad Epraemhez hasonlóan úgy vázolja Nimródot, mint aki az Úr akaratát töltötte be azzal, hogy a nemzetek ellen harcolt a torony elpusztulása után, hogy azok szétszóródjanak a földön.
Az V. században élő örmény Choreni Mózes az Arménia története című krónikájában szintén megemlíti azt, hogy Nimród a titánoktól származott, vagyis óriás termetű volt.
A Jásár könyve Nimródról

23.
És Kus, Noé fiának, Khámnak fia feleséget vett magához az időben,
öregsége korában, és az fiút szült neki, és Nimródnak nevezték el,
mondván: Ez időben kezdtek az emberek fellázadni és áthágásokat
elkövetni Isten ellen, és a fiú felnőtt, és az apja nagyon szerette őt,
mert öregkorának fiúgyermeke volt.
24. Azok a bőrruhák, amelyeket az Isten Ádámnak és a feleségének
készített, amikor kiűzte őket az (édeni) Kertből, Khúsnak lettek adva.
25. Ugyanis Ádámnak és a feleségének a halála után Énok, a Járed fia
kapta meg a bőrruhákat, és amikor Énok elragadtatott, akkor ő odaadta
ezeket a fiának, Matuzsálemnek.
26. És Matuzsálem halálakor Noé megfogta a bőrruhákat és bevitte azokat a bárkába és vele voltak, amíg elhagyta a bárkát.
27. És amikor elhagyták a bárkát, Khám ellopta ezeket a bőrruhákat az
apjától, Noétól és fogta azokat és elrejtette azokat a testvérei elől.
28. És amikor Khám az elsőszülöttjét, Khúst nemzette, titokban neki adta
ezeket a bőrruhákat és azok Khúsnál voltak sok napon keresztül.
29. És Khús is elrejtette azokat a fiai és testvérei elől és amikor Khús
Nimródot nemzette, akkor, szeretete jeléül neki adta a bőrruhákat. És
Nimród felnőtt, és amikor húsz éves volt, felvette magára ezeket a
bőrruhákat.
30. És Nimród erős lett, amikor felvette a ruhákat, és az Isten adta ezt
a hatalmat és erőt neki, és hatalmas vadász volt a földön, igen,
hatalmas vadász volt a mezőn, és állatokra vadászott és oltárokat
épített, és felajánlotta azokon az állatokat JHVH előtt.
31. És Nimród megerősítette magát és felkelt a testvérei közül és
megharcolta a testvérei harcait minden ellenségeik ellen köröskörül.
32. És JHVH a testvéreinek minden ellenségét az ő kezébe adta, és az
Isten megsegítette őt időről időre az ő csatáiban, és uralkodott a
földön.
33. Ezért vált szokássá azokban a napokban az, hogy amikor egy férfi
harcba hívta az erre kiképzetteket, e szavakkal buzdította őket: Ahogy
Isten tette Nimróddal, aki nagy vadász volt a földön, és aki sikerrel
járt a testvéreit szorongató harcokban, hogy kimentse azokat az
ellenségeik kezéből, úgy erősítsen meg minket is Isten és tartson meg
bennünket a mai napon.
34. És amikor Nimród negyven esztendős volt, abban az időben volt egy
háború testvérei és Jáfet gyermekei között, úgy hogy ők voltak erősebbek
ellenségeiknél.
35. És Nimród előrehaladt abban az időben, és összegyűjtötte Kúsh összes
fiait és családjait, mintegy négyszázhatvan embert, és felbérelt
barátai és ismerősei közül is mintegy nyolcvan embert, és átadta nekik
bérüket, és velük ment, hogy harcoljon, és amikor az úton volt, Nimród
megerősítette népének szívét, hogy velük ment.
36. És monda nékik: Ne féljetek, se ne ijedjetek meg, mert minden mi
ellenségeink kezünkbe fognak adatni, és azt tehettek velük, amit
akartok.
37. És mindazok az embrek, aki velük mentek mintegy ötszázan voltak, és
harcoltak ellenségeik ellen, és megsemmisítették őket, és legyőzték
őket, és Nimród felvigyázó tiszteket helyezett föléjük saját
területükön.
38. És elvitt néhányat gyermekeik közül biztosítékként, és ezek mind
szolgálták Nimródot és testvéreit, és Nimród és az egész nép, mely vele
volt hazatért.
39. Amikor Nimród örömmel hazatért a csatából, miután legyőzte
ellenségeit, testvérei és azok, akik ismerték őt összegyűltek, hogy
királlyá tegyék őt maguk fölött és a királyi koronát a fejére helyezték.
40. És Nimród az alattvalói és népe fölé hercegeket, bírákat és főembereket helyezett, ahogy ez a királyoknál megszokott.
41. És helyezte Teráhot, Náhor fiát házának hercegévé, és méltóságba helyezte és minden fejedelmei fölé emelte.
42. És uralkodása alatt, szívének vágya szerint, miután körben
meghódította összes ellenségeit, tanácskozott tanácsosaival hogy
megépítse a várost palotája miatt, és így tettek.
43. És találtak egy nagy völgyet kelettel szemben, és építettek egy nagy
és széles várost, és Nimród a város nevét, amelyet épített Sinárnak
nevezte, mert JHVH erősen megrázta ellenségeit és elpusztította azokat.
44. És Nimród Sínárban lakozott, biztonságban uralkodott, és az
ellenségeivel való harcokban legyőzte azokat, és minden csatájában
sikerrel járt, és birodalma igen naggyá lett.
45. És minden nép és nyelv hallotta [Nimród] hírnevét és atyjuknak
tekintették őt, és a földig meghajoltak előtte és ajándékokat hoztak
neki, ő pedig urukká és királyukká lett, és mindannyian uralma alatt
éltek Sínárban Nimród uralkodott a földön Noé minden fia fölött és azok
mindannyian alattvalói és követői voltak.
46. És az egész föld egy egységes nyelvet beszélt, de Nimród nem követte
JHVH útjait, és gonoszabb volt, mint bármely ember őelőtte az
özönvíztől kezdve az ő idejéig.
47. És fa és kő isteneket készített, és leborult előttük, és JHVH ellen
lázadt, és megtanította összes alattvalóit és a föld népét bűnös
útjaira; és fia, Mardon sokkal gonoszabb volt apjánál.
48. És mindazok, akik hallottak Nimród fiának, Mardonnak
cselekedeteiről, mondták felőle: A gonosztól gonosz jött ki, és ezek a
szavak szállóigévé lettek az egész földön az emberek fiai között attól
az időtől fogva mind mostanáig.

11 1. És Nimród, Kus fia még mindig Sineár földjén élt, ott lakott és uralkodott és városokat épített Sinár földjén.
2. És ezek a nevei a négy városnak, amelyet épített, és nevezte nevüket
azon események után, amelyek történtek velük a torony építésekor.
3. És nevezte az elsőt Bábelnek, mondva: Mert JHVH ott zavarta össze az
egész föld nyelvét; és a másodiknak nevét nevezte Ereknek, mert onnan
szórta szét őket az Isten.
4. És a harmadikat nevezte Echednek, mondva: egy nagy csata volt ezen a
helyen; és a negyediket nevezte Kalnának, mert fejedelmei és nagy
emberei elpusztíttattak ott, és felbosszantották az Urat, fellázadtak
ellene és áthágásokat követtek el.
5. És amikor Nimród felépítette ezeket a városokat Sineár földjén, a
megmaradt népét beköltöztette azokba, fejedelmeit és hatalmasait, akik
megmaradtak királyságában.
6. Nimród maga Bábelben lakozott, s ott megújította uralmát megmaradt
alattvalói fölött, és biztonságban uralta őket, Nimród alattvalói és
nemesei pedig Amfráfelnek nevezték őt, mondván, hogy a toronynál általa
[miatta] estek alá nemesei és emberei.
7. És ennek ellenére, Nimród nem tért vissza JHVH-hoz, és folytatta a
gonoszságot és tanította az emberek fiait a gonoszságra; és Mardon, fia,
gonoszabb volt, mint apja, és folyamatosan hozzájárult apjának
utálatosságaihoz.
8. És belevitte az emberek fiait a bűnbe, ezért is mondják: A gonosztól gonoszság ered.

27. 1 És Ézsau, Ábrahám halálát követően gyakran kiment a pusztába vadászni.
2. És Nimród, Bábel királya, aki nem volt más, mint Ampraphel, szintén
gyakran eljárt vadászni a vitézeivel a mezőre, és körüljárni [a terepet]
az embereivel a nap hűvösében.
3. És Nimród minden ilyen alkalommal figyelemmel követte Ézsaut, mert
féltékenység támadt szívében Ézsau iránt minden egyes napon.
4. És egy alkalommal, amikor Ézsau kiment a mezőre vadászni, meglátta Nimródot, amint két vitézével poroszkált a mezőn.
5. És bár vele indult minden vitéze és embere, akik kísérni szokták őt a
pusztába, de azok hátramaradtak a távolban, messze tőle, lévén, hogy
más irányban keresték a vadakat, és Ézsau elrejtőzködött Nimród elől,
hogy becserkéssze őt a csalitban.
6. És Nimród és az emberek, akik vele voltak nem ismerték őt, és Nimród
és emberei gyakran sétáltak a mezőn a hűvös időben, hogy megtudják merre
vadásznak az ő emberei a mezőn.
7. És amikor Nimród és a két vele lévő vitéze a közelébe értek, Ézsau
hirtelen előugrott a rejtekhelyéről, kardot rántott és Nimródra rontva
levágta annak fejét.
8. És Ézsau elkeseredett küzdelmet vívott a Nimródot kísérő két
vitézzel, amikor azok kihívták, rájuk rontott és megölte őket a
kardjával.
9. És Nimród vitézei, akik hátra maradtak a távolból meghallották és
felismerték a két vitéz kiáltozásait és futni kezdtek, hogy megtudják az
okát, de a királyukat a két emberével már holtan találták a földön.
10. És amikor Ézsau meglátta, hogy Nimród vitézei közelednek a távolból,
elfutott, s így menekült meg; és Ézsau magával vitte Nimród értékes
ruházatát, amit apja [Kus] hagyott rá, s amely által Nimród
győzedelmeskedett az egész földön. És miután elmenekült, elrejtette
azokat a saját házában.
11 És Ézsau fogta a ruhákat és tovább futott a városba Nimród emberei
elől, és apja házába tért, aggódva és a harctól kimerülten, és bánatában
a halált kívánta, amikor Jákobhoz, testvéréhez tért, s leült mellé.
12 És ezt mondta testvérének, Jákobnak: Íme, meghalok a mai napon, mi
hasznomra van a születési jog? És Jákob okosan kezelte ezt a dolgot
Ézsauval kapcsolatban, és Ézsau eladta a születési jogát Jákobnak,
ugyanis mindez JHVH keze által történt.
13 És vele [eladta] a makpélai barlangban lévő sírhelyét is, amit
Ábrahám vásárolt meg Het fiaitól, mint [családi] temetkezőhelyet, ezt
Ézsau eladta Jákobnak, és Jákob mindent megvett testvérétől, Ézsautól,
azok adott értéke szerint.
14 És Jákob mindezt megírta [a szerződést] egy könyvbe, tanúk szeme láttára, majd lepecsételte és a könyv Jákob kezében maradt.
15 És amikor Kús fia Nimród meghalt, az emberei lesújtva felemelték őt
és hazavitték, és eltemették őt a [saját] városában, és Nimród teljes
életének napjai kétszáz és tizenöt év volt, és akkor meghalt.
16 És Nimród uralkodásának napjai a föld népe fölött egyszáz és
nyolcvanöt év volt; és Nimród Ézsau kardja által halt meg, szégyenben és
megvetésben, és Ábrahám magja okozta halálát, ahogyan azt egykor az
álmában meglátta.
17. És Nimród halálakor királysága szétosztatott sok részre, és mindazok
a részek, ahol Nimród uralkodott vissza lett adatva a föld megfelelő
királyainak, akik visszakapták azokat Nimród halála után, és Nimród
házának emberei hosszú ideig rabszolgáivá lettek a föld többi
királyának.
Póli Pál
Nimród

Amint azt az írás felvezetőjében bemutattuk, a New Age mozgalom égisze alá tartozó különböző újpogány kultuszok egyre növekvő népszerűségnek örvendenek. Ezzel egyenes arányban egyre több kihívás és egyre nyíltabb támadások érik a a bibliai kereszténységet, illetve annak szent könyvét, a Bibliát. Ebben az írásban a Nimród személyével kapcsolatos tényeket vizsgáljuk meg, aki a keresztény kultúrkörben hosszú évszázadokon át egy Isten ellen lázadó negatív hősként volt elkönyvelve. Az újpogány, az okkult és a titkos társaságok köreiben viszont példaként tekintenek rá. A pogány legendák és mítoszok Nimródja egy korát megelőző szabadságharcos hős, aki "szembeszállt a zsidók gonosz Istenének zsarnokságával" és egy nagy cél érdekében képes volt egyesíteni az egész emberiséget. Ez oknál fogva az özönvíz utáni világ első istenellenes szereplője a New Age egy szimbolikus hősévé, kultuszfigurájává lett.